Travel

Travel | Lookbook Côte d’Azur #3 Saint-Tropez

Collage Saint-Tropez

Saint-Tropez, ik denk dat we er allemaal al eens van gehoord hebben. De een of andere celebrity viert daar zijn vakantie of het is gebruikt als locatie voor een film. Of misschien herken je het als “dat kleine havenstadje in het zuiden van Frankrijk waar al die luxejachten liggen”. Toen ik aan de Côte d’Azur verbleef, moest ik wel een bezoekje brengen. Kijk mee naar mijn avondje in het luxueuze maar ook gezellige Saint-Tropez.

 

Toen we Saint-Tropez binnenwandelden zagen we eerst het ene luxejacht naast het andere liggen. Op sommige boten waren ze aan het feesten en op anderen chic aan het dineren. Sommige eigenaars hadden zelfs een butler op hun jacht. Heel veel luxe dus maar het was wel leuk om dat eens te zien. Het is toch wel een heel andere manier van leven dan dat ik gewoon ben. Hoe ze daar feestten op hun chique jachten leek net een scène uit een film.

Toen we verder wandelden naar het hartje van Saint-Tropez, zagen we allemaal gekleurde huisjes met restaurantjes en winkeltjes in. Ook waren de luxejachten vervangen door kleinere bootjes. De omgeving was echt pittoresk. Bijna tegenstijdig met het luxegevoel dat we kregen bij de aankomst in deze stad.

We gingen verder om een uitzicht over de haven met zijn vele boten en gekleurde huisjes te hebben. Ik vind Saint-Tropez heel fotogeniek.

Van hier konden we ook de overkant van de baai zien waar andere steden liggen.

We genoten van een prachtige zonsondergang en gingen iets eten (echt de beste spaghetti vongole die ik ooit heb gegeten).

Na het eten genoten we nog eens van het uitzicht over de baai met de duizenden lichtjes van de steden aan de overkant. Als afsluiter wandelden we door de straten van Saint-Tropez. Bij het weggaan liepen we langs een zaak waar deze prachtige auto’s voor geparkeerd stonden.

Dit was mijn avondje Saint-Tropez alweer. Als je aan de Côte d’Azur bent, raad ik je zeker aan om Saint-Tropez te bezoeken. Het is een gezellig havenstadje waar veel (luxe)sfeer hangt. Op enkele uren heb je alles wel gezien dus het is ideaal om deze stad eens op een avondje te bezoeken.

Ben je benieuwd naar andere plaatsen aan de Côte d’Azur? Op mijn blog staat al een lookbook van Nice en van Cannes. De volgende en tevens laatste lookbook van de Côte d’Azur is die van Monte Carlo, dus houd mijn blog in de gaten als je deze niet wilt missen.

Ben jij al eens in Saint-Tropez geweest?

xoxo

Laurien

4 gedachten over “Travel | Lookbook Côte d’Azur #3 Saint-Tropez

Geef een reactie

