Lifestyle

Photodiary #2 |Weekendje zee & nieuw appartement

Welkom bij weer een nieuwe Photodiary! Deze komt pas laat online omdat ik het heel druk heb gehad. Zo ging ik naar een karaokébar, genoot ik van een weekendje zee, had ik mijn eerste lessen en verhuisde ik eindelijk naar ons appartementje. Kijk je met mij mee?

Donderdag was het dan eindelijk zo ver: the Economics Welcome Day. Jammergenoeg was die heel teleurstellend. Tijdens bijna het volledige infomoment werden er formulieren ingevuld maar omdat we nog geen appartement gevonden hadden kregen we deze niet. Wij moeten dus op een ander moment terug gaan. Verder kregen we amper tot geen informatie over examens, internetplatformen, lessen… Met andere woorden was ik dus nog niks wijzer geworden.
Na het infomoment ben ik samen met Paulien en haar franse vriendin Maureen een kleinigheid gaan eten in een burgerrestaurant. Na 2 weken eindelijk nog eens frietjes eten. ’s Avonds gingen we naar de karaokénight van ESN. Het was een gezellige en ontspannen avond en gelukkig heb ik niet moeten zingen 😉

 

Vrijdag kocht ik een oude fiets. Hier in Padova worden er heel veel fietsen gestolen (en nadien terug verkocht in het park) dus hoe ouder en slechter uw fiets, hoe groter de kans dat hij niet gestolen wordt. Ik ben tevreden van mijn fiets dus hoop dat ik hem 5 maanden kan bijhouden.
’s Avonds ging ik met Paulien naar een visfestijn aan Prato Della Valle. Ik nam een pasta met verschillende soorten vis. Lekker!

 

Nadien genoten we van een walking night doorheen Padova met ESN. We bleven niet lang want we hadden plannen voor het weekend!

 

Zaterdag en zondag ging ik namelijk  samen met Paulien en Giulia naar Lignano, een kuststadje op een uurtje rijden van Padova. Het Italiaans kampioenschap triathlon werd daar georganiseerd en Giulia wou graag haar team komen aanmoedigen.

 

Genieten van de zon, de zee en de rust. Er was niet zoveel te doen omdat er eind september geen toeristen meer zijn dus de hotels, restaurants en winkels waren bijna allemaal gesloten. Toch wel heel anders dan in België waar zelfs in de winter bijna alles open is aan de kust.

 

Even de tijd nemen voor een kleine fotoshoot.

 

Op de foto zie je Giulia en het uitzicht van op haar appartement, echt prachtig!

 

Zaterdagavond genoot ik van een pizza met prosciutto, rucola en philadephia. Echt heel lekker maar wel veel met al die bolletjes kaas. Het restaurant beviel ons zo goed dat we er de volgende middag nog eens aten. Toen ging ik voor een gigantische spaghetti bolognese. Het was een ontspannen weekendje zodat ik goed uitgerust was om te starten aan mijn eerste lesweek.

sdr

Maandagochtend was het namelijk tijd voor mijn allereerste les hier. Het was een pittige start met Money & Banking, wat een mengeling van economie, statistiek en algemene wiskunde is. Gelukkig praat de prof min of meer duidelijk Engels en kon ik volgen. In de namiddag ging ik samen met Paulien naar een koffiebar met internet om het kotcontract na te lezen. Dankzij Google Translate kon ik het Italiaanse contract grotendeels verstaan en er zo de fouten uithalen. Stiekem vond ik het wel leuk om het contract te controleren en te zoeken naar eventuele fouten. Dat is nog maar eens de bevestiging dat ik de goede studierichting heb gekozen denk ik dan. Uiteindelijk onderhandelden we meer dan 2 uur (!) met het immokantoor en de eigenaar. Het ging heel moeizaam omdat zij geen woord Engels spraken en wij natuurlijk geen Italiaans. Uiteindelijk kregen we toch wat we wouden. Op de foto zie je trouwens een espresso met crème van pistache en slagroom.

Dinsdag ging ik naar mijn faculteit maar was er blijkbaar geen les. Nergens stond aangeduid dat de les niet doorging. Op zijn Italiaans zeker?
Ik maakte er uiteindelijk een leuke namiddag van door samen met vriendinnen iets te drinken.

Donderdag was het tijd om afscheid te nemen van Giulia en om te verhuizen naar ons eigen appartementje! Op de foto links zie je onze ruime kamer bij Giulia. Uiteindelijk gingen we drie keer over en weer om al onze spullen te verhuizen. Langs de ene kant heb ik het gevoel dat ik veel te veel mee heb (hallo 3 valiezen!) maar langs de andere kant mis ik nog spullen.

 

Dat we na maanden zoeken eindelijk een appartementje hadden moesten we natuurlijk vieren. Ik ging voor een pizza met scampi’s en nadien een tiramisu. Twee weken in Italië en nog geen tiramisu gegeten, daar moest verandering in komen.

Vrijdag was het kuisdag. Ik kuiste samen met Paulien heel het appartement, maakte valiezen leeg en ging ’s avonds iets drinken op de Long Island Party.

Voila, dit was mijn drukke week van donderdag 28 september tot vrijdag 6 oktober. Hopelijk vond je het fijn om mijn doen en laten te volgen. Tot volgende week!

xoxo

Laurien

P.S. Volg je mij al?

E-mail
Instagram @lotsoflauve

 

5 gedachten over “Photodiary #2 |Weekendje zee & nieuw appartement

Geef een reactie

