Lifestyle

Photodiary #3 XL |Verona, Monselice & Oktoberfest

Het is weer tijd voor een photodiary! Begin oktober stond vol met leuke uitstapjes, veel lekker eten, Oktoberfest Padova maar ook moest ik mijn schoolboeken van onder het stof halen. Verder had ik mijn eerste Italiaanse lessen en gaat mijn Erasmusdroom gewoon verder. Kijk je met me mee?

 

 

Het weekend startte ik goed met koffie en broodjes. Vandaag is het een opruimdagje. Paulien en ik pakten onze koffers uit en kuisten het appartement. ’s Avonds kwamen Lobke en Dana, twee vriendinnen uit Nederland, bij ons eten. Heel gezellig!

 

 

Zondag 8 oktober was het tijd voor de eerste daguitstap naar een Italiaanse stad. Deze eer ging naar Verona! Verona is een prachtige stad met vele fotogenieke plekjes en zeker een bezoekje waard. Jammergenoeg sloten we de  leuke maar vermoeiende dag af met problemen met de trein. Het Italiaanse treinsysteem hebben we bij deze dan ook weer leren kennen.

 

 

Benieuwd naar wat ik bezocht in Verona? Houd dan zeker mijn blog in de gaten voor een verslag van de stad van Romeo en Julia.

 

 

Nu dat de lessen al een kleine week bezig zijn kan ik er niet meer omheen, ik ben hier om te studeren en zal studeren, haha. Dankzij de Purpuzplanner kan ik mijn doen en laten hier goed bijhouden. Zo behoud ik een goed overzicht in mijn lessen, leuke activiteiten en deadlines. Dankzij de persoonlijke vragen en de opbouw van de planner kom ik elke dag steeds een stapje dichter bij mijn doelen. Herinneringen, leuke kaartjes en tickets houd ik dan weer bij in mijn travel reisdagboek. // Deze foto heb ik genomen onderweg van de universiteit naar ons appartement, niet slecht hè?

 

 

Dinsdagavond sprak ik af met meisjes uit België. Het was een gezellige avond met veel gebabbel. Het is echt leuk om zoveel nieuwe mensen te leren kennen!

 

 

Ik kon het niet blijven uitstellen, na 3 weken wachten was het tijd om de was te doen. Wanneer ik terugkeer ben ik denk ik de perfecte huisvrouw met al dat gewas, gekuis en gekook, haha. // Paulien en Maureen hadden het geweldige idee om donderdagavond een Mexicaanse avond te houden! Het smaakte heerlijk en de Desperados maakte het helemaal af.

 

 

Vrijdag 13 oktober was het een studeerdagje. Ik ging samen met Paulien nog eens naar de bibliotheek. Ja, geloof het of niet, maar deze foto’s zijn genomen in de bib! De gebouwen zijn hier zo mooi.

 

 

Te veel studeren is natuurlijk ook niet goed dus spraken we ’s avonds af met vrienden uit Gent. Ik ging samen met Paulien, Inez, Pauline, Michiel en Yasser pizza eten. We dronken nog iets op Pauline haar kot en nadien was het tijd om door de dikke mist naar huis te fietsen.

 

 

Zaterdag had ik een minder dagje en haalde ik ’s avonds pasta samen met Paulien. De avond sloten we af op Prato della Valle waar er een soort van stoet was van mensen verkleed in historische figuren. Er speelde een fanfare en er werd een show gegeven. Je merkt aan veel dingen dat Italië een land is waar het geloof centraal staat.

 

 

 

Zondag ging ik met Hannah, Carlota, Emmely en Paulien wandelen in Monselice. We wandelden zo’n 5 km tot bovenop een heuvel waar we een prachtig uitzicht hadden. Ik vond het echt leuk om Italië ook eens op deze manier te leren kennen. Het is zo’n prachtig en veelzijdig land!

 

 

En toen was het weekend al weer om. In de week daarop ging ik naar school, volgde Italiaanse les, ging iets drinken met vriendinnen en at focaccia aan het water met Paulien en Maureen.

 

 

Het zou geen echte Erasmus zijn als ik een rustige week zou hebben dus donderdagavond ging ik met Pauline, Michiel, Yasser en Paulien naar Oktoberfest Padova! Eén woord is genoeg om die avond te beschrijven: BIER! Je kon enkel 1 liter bier bestellen en wurst kopen. Een liveband speelde de typische muziek en het werd een gezellige avond. De volgende ochtend zat ik iets minder fris braaf om 8u45 in de les.

Dit was mijn Erasmusavontuur van zaterdag 7 tot donderdag 19 oktober.
Vond je het leuk om mijn doen en laten te volgen?

 

xoxo

Laurien

 

Mis geen enkele photodiary door mij te volgen via E-mail of op Instagram @lotsoflauve .

Hierna nog even wat foto’s het appartement van Paulien en mij voor de nieuwsgierigen onder ons. 😉

 

 

3 gedachten over “Photodiary #3 XL |Verona, Monselice & Oktoberfest

Geef een reactie

